PŘEJEME VŠEM ŽENÁM
I BUDOUCÍM ŽENÁM
KRÁSNÉ PROŽITÍ DNEŠNÍHO SVÁTKU
P. UČ. JANA A NAĎA
- Jana Lišková
|
Zdravé, spokojené a šťastné děti.Naše mateřská škola se řídí školním vzdělávacím programem,který podporuje zdravý životní styl a ekologii. |
PŘEJEME VŠEM ŽENÁM
I BUDOUCÍM ŽENÁM
KRÁSNÉ PROŽITÍ DNEŠNÍHO SVÁTKU
P. UČ. JANA A NAĎA
Milí MOTÝLCI a trpěliví rodiče.
Týden nám utekl jako voda, tak Vám posílám úkoly na příští týden.
Prohlédněte si obrázek BŘEZEN a řekněte, co se všechno v přírodě mění s přicházejícím jarem.
Podívejte se, co se děje se sněhulákem, v co se mění, zopakujte si názvy jarních květin,
které jste se učily poznat minulý týden, zopakujte si názvy zahradního nářadí,
které používáme při práci na zahradě.
Tužkou si obtáhněte tvar tulipánu – grafické cvičení,vykreslete omalovánku – tulipán v květináči,
pro maminku k MDŽ a dejte ji k svátku obrázek a sladkou pusu.
Zajděte si ven a splňte úkoly, které jsou napsány na obrázku „JARO“.
Ať Vás rodiče vyfotí při plnění úkolů a pošlete nám foto.
Nakonec dokreslete kytičku a obrázek vykresli.
Všichni víme, že na jaře dosti prší, ale vláha je přínosná pro vše co začíná růst(tráva, květiny, keře, stromy apod.)
Naučíme se říkadlo „Dešťové kapičky“,zkuste i s pohybem, jak je na obrázku.
Zazpívejte si písničku „Prší,prší“ a u toho si vykresli obrázek -v dešti (omalovánka).
Nepotřebujeme jen jarní déšť, ale i teplo.Všecny rostliny k životu potřebují – teplo, světlo, vodu, vzduch a živiny.
Tak si vyrob sluníčko z papíru a vymaluj barvama.
Na jaře po dešti vylézají žížaly, slimáci a šneci,tak si vykresli obrázek – šneci.
Zopakuj si barvy a geometrické tvary,vyjmenuj, které poznáš a vykresli dle návodu pracovní list.
Kdo je šikovný, tak si vyrobí obrázek „PAMPELIŠKY“.
A nyní se podívejta na pohádku Chaloupka na vršku –„Jak píšťalka pomohla“. zde
Všechny pracovní listy najdete na mailu.
Pěknou zábavu a veselé tvoření přeje p.uč.Naďa.
Milé děti,
v minulém týdnu jste dostaly úkol, vyfotit se s jarní květinou, kterou uvidíte při procházce po zahradě nebo svém okolí.
Děkuji za zaslané fotografie Anetce a Šimonkovi.
Až budeme opět společně ve školce, tak si je spolu prohlédneme.
Já jsem se také vydala na pátrací akci za jarními kytkami a našla jsem tyto:
Poznali jste, jaké kytičky jsem pro vás vyfotila? Napište mi jejich názvy do emailu.
Budu ráda, když mi také nějaké vaše úlovky pošlete.
Mějte se hezky a užijte si prosluněnou neděli.
p. uč. Jana
Milé děti,
doufám, že první úkoly již máte splněny.
Naučily jste se názvy jarních rostlin.
Víte, kdo o rostliny na zahradě pečuje?
Je to zahradník.
Úkoly pro předškoláky + mladší děti
Poslechněte a naučte se píseň Šel zahradník . Zkuste píseň doprovodit pohybem.
Vykreslete si omalovánku zahradníka . Dokreslete zahradníkovi kytičky o které se může starat.
Úkoly pro předškoláky
Vypracujte tento pracovní list
Víte o tom, že zahradník ke své páci potřebuje správné nářadí?
Jsou to hrábě, rýč, motyka, vidle, kolečka, konev, nebo pracovní rukavice.
Úkol pro předškoláky + mladší děti
Pojmenujte nářadí, které je zobrazené na obrázku nahoře. Vytleskejte názvy po slabikách a určete první písmeno ve slově.
Řekněte z jakého materiálu jsou jednotlivá nářadí vyrobena.
Úkoly pro předškoláky
Obrázek vybarvěte a doplňte správné počty.
Přeji hezké dny
p. uč. Jana
Milé děti,
určitě jste si všimly, že nám ze zahrad zmizel sníh.
To je známka toho, že se nám blíží jaro.
Začíná nám měsíc březen.
Prvními posly jara jsou jarní květiny.
První, která se nám na zahradách a loukách rozkvete je sněženka.
SNĚŽENKA
Ani další květiny nezůstanou pozadu. Prohlédni si jejich obrázky a nauč se jejich jména.
KROKUS
BLEDULE
PETRKLÍČ
SASANKA
SEDMIKRÁSKA
HYACINT
NARCIS
TULIPÁN
FIALKA
Projdi se po zahradě, nebo okolí domu a pořádně se dívej,
zda některou z těchto květin neuvidíš.
Pokud některou najdeš, popros maminku nebo tatínka, ať tě s ní vyfotí.
Kytičku netrhej, nech ji včelkám. Budou ji po dlouhé zimě potřebovat.
Nauč se básničku:
Sněženka
Táta včera na venku
našel první sněženku.
A hned vedle petrklíč,
zima už je pryč.
Zimo, už jdi pryč,
zimo, zimo, už jdi pryč,
jaro si už chystá klíč.
Otevírá jarní branku,
jmenuje se petrklíč.
Naučte se rozpočitávadlo:
Petrklíč
U potoka roste kvítí,
říkají mu petrklíč.
Na koho to slovo padne,
ten musí jít z kola pryč.
Vykreslete si omalovánky jarních květin fialka , tulipán , petrklíč a narcis .
Vypracujte pracovní list - sněženka . Obtáhněte tužkou tečky a poté vybarvěte.
Poslechněte si píseň Jaro dělá pokusy - které názvy květin jste v ní slyšeli?
A kolik jich bylo? Odpověď nám pošlete na email.
To bude zatím vše. Další úkoly vám přidám během tohoto týdne.
Přeji příjemně strávený čas nad úkoly
p. uč. Jana
.
Tento týden si budeme vyrábět masky na karneval.
Vyrobte si z papírového tácku nebo výkresu masku zvířete (viz.mail).
Řekni,co se na karnevale dělá a jaké masky můžeme na karnevale vidět.,
Ke každému slovu řekni správně zdrobnělinu-princezna x princeznička apod.Vyjmenuj 5-10 slov.
Zkus si sám vyrobit ozdobné brýle na karneval – obrázek na mailu.Vykresli si obrázek klauna viz mail.
Samost.práce -grafické cvičení -tužkou obtáhni obrázek Šašek Vašek -viz mail.
Procvič si názvy geometrických tvarů -čtverec,obdélník,kruh,trojúhelník,zkus tvary nakreslit prstem ve vzduchu.
A nyní správně podle tvaru a barvy vykresli Klaunovu čepici -viz mail.
Vykresli obrázek zámku a opakuj názvy tvarů.
Na masopustu se hlavně hodně jí samé dobroty,tak si vykresli koláče a správně je spočítej
a zakresli tolik teček,kolik je koláčů -viz mail.Vyber,která pohádková postava se Ti líbí a vykresli ji.
Najdi správný stín k obrázku Klauna -viz mail.
Obleč si masku a zatanči si, jak to na karnevale bývá (s rodiči nebo sourozenci).
Pěknou zábavu a veselé tvoření přeje p.uč.N
Milé děti,
tento týden máme jarní prázdniny, proto si od úkolů v tomto týdnu odpočinete.
Přeji Vám krásné prožití prázdnin a těším se v pondělí na schledanou.
p. uč. Jana
-přečti si s rodiči pohádku O Smolíčkovi,řekni o čem pohádka byla(viz email)
-vyjmenuj další lesní zvířata a řekni,jak se o ně v zimě staráme
-sam.práce -PL-najdi cestičku ke krmelci (viz.email)
-vyrob si z papíru krmítko pro ptáčky(viz.obrázek)
-jmenuj známé ptáčky,kteří u nás přezimují,víš kam ostatní odletěli….
-sam.práce -PL-kam ptáček letí (viz.email)
-spočítej zvířata na obrázku a zakroužkuj správné číslo(viz.email)
-prohlédni si stopy zvířat a urči,která stopa do řady nepatří (viz.email)
-vykresli si omalovánku-zvířata z lesa (viz.email)
-popros maminku, ať ti nakraje chleba na kostky a navlékni na drátek
-chlebové korálky zavěste ke krmítku a pozoruj ptáčky
-vystřihni si půlené obrázky,správně slož a nalep na papír(viz.email)
-zazpívej si písničku Běží liška k Táboru…..,vykresli obrázek lišky (viz.email)
-postav si z kostek obydlí pro zvířata
-prohlédni si zvířata v knihách
-vymaluj si obrázek jelena barvama,domaluj les
-zajdi si s rodiči na procházku do lesa
Pěnou zábavu přeje p.uč.Naďa
Milé děti,
v tomto týdnu se seznámíme s polárními zvířaty.
Naučte se poznat a pojmenovat tato zvířata:
Lední medvěd
Polární zajíc
Polární liška
Polární vlk
Polární sova
Sob polární
Mrož
Tuleň
Tučňák
Kosatka
Vypracujte tento pracovní list zde
a zde
Naučte se básničku
Spojte tučňáky od nejmenšího po největšího
Vyrobte si tučňáka z ruličky papíru
Vyrobte si obrázek ledního medvěda
Podívejte se na pohádku Bob a bobek a opuštěný tučňák zde
Poslechněte si Grónskou písničku zde
Přeji vám příjemné učení a tvoření
p. uč. Jana